FORD MUSTANG

Ford Mustang I został wprowadzony na rynek w kwietniu 1964 roku. Samochód został zbudowany na bazie modelu Falcon. Pierwsza wersja Mustanga miała praktycznie takie same wymiary jak Falcon. Wiele części Mustanga pochodziło z modeli Falcon i Fairlane.

1971r
1971r.
1964r.
1964r.

 

 

 

 

 

Połowa lat 70. w Stanach Zjednoczonych wymusiła zmianę stylu życia – a co za tym idzie, również samochodów. Nadszedł kryzys paliwowy, inflacja wynosiła 12%. Pojawił się więc Mustang II – mniejszy i lżejszy, z mniejszymi silnikami. Nowy Mustang posiadał całkowicie nowy wygląd i lepsze właściwości jezdne. Spalał też mniej paliwa niż modele z poprzednich lat.

1977r
1977r.

 

Ciekawostka: W 1976 roku Volkswagen Golf pobił rekord sprzedaży Forda Mustanga. 1 milion egzemplarzy Mustanga rozeszło się w ciągu 36 miesięcy. Golfowi zajęło to 31 miesięcy.

 

 

Trzecia generacja Mustanga, zwana też „Fox-Body” była bazowana na modelu Fairmont. W nadwoziu można było już zauważyć wyraźne europejskie wpływy – nie było już praktycznie żadnych chromowanych elementów, nadwozie przybrało łagodniejszy, kanciasty kształt, natomiast rozpoznawalny design przodu został porzucony na rzecz łagodnie opadającej plastikowej atrapy i prostokątnych reflektorów. Zbliżony, oszczędny wygląd aut zachował się aż do roku 1993, przez co jeszcze bardziej upodobniły się do samochodów europejskich.

1986r.
1986r.

 

 

 

 

 

 

Ford SSP Mustang

W roku 1992, kalifornijska policja poprosiła Forda o wyprodukowanie serii szybkich i lekkich samochodów policyjnych. Standardowe modele policji – Ford Fairmont oraz modele LTD i Crown Victoria były zbyt ciężkie do ścigania przestępców. W ciągu jedenastu lat (od 1982 do 1993) wyprodukowano 15 000 egzemplarzy tego auta.

Ford Mustang IV
W 1994 nastąpiła kolejna zdecydowana zmiana wyglądu. Nowy model, którego premiera nastąpiła 9 grudnia 1993 oznaczony kodem „SN-95” przedstawiał zupełnie nową jakość – swoim wyglądem nawiązywał do starszych generacji Mustanga, na swoje miejsce powrócił galopujący koń (w latach 80. był tam niebieski znaczek Forda). Nowy design zwrócił uwagę na Mustanga i przywrócił mu popularność. Pełen obłych kształtów i łagodnych zakrzywień, nowy Mustang bardzo się podobał.

2000r.
2000r.

 

1995r.
1995r.

 

 

 

 

Ford Mustang V

10 lutego 2003 roku ogłoszono, że powstanie zupełnie nowa generacja Mustanga, bardziej niż poprzednicy nawiązująca swoim wzornictwem do modeli z lat 60. Prototyp pojazdu został pokazany na targach North American International Auto Show. Nie różnił się on zbytnio od modelu seryjnego produkowanego później. Ogłoszono też, że nowy Mustang będzie powstawał w fabryce AutoAlliance International (AAI) w miejscowości Flat Rock w stanie Michigan.

 

2005r.
2005r.
2004r.
2004r.

 

 

 

 

 

2009r. PO LIFCIE !!!
2009r. PO LIFCIE !!!

 

 

 

 

Ford mustang VI zadebiutował 5 grudnia 2013 roku w Barcelonie. Samochód po raz pierwszy w historii nie korzysta z rozwiązań technicznych opracowanych z myślą o innych modelach. Płyta podłogowa i silniki od początku projektowane były specjalnie z myślą o Mustangu. W przeciwieństwie do poprzedników auto trafi też do oficjalnej sieci dealerskiej Forda na Starym Kontynencie. VI generacja Forda Mustanga oferowana jest również na rynku polskim. Jest to narazie ostatnia generacja tego kultowego modelu lecz wiadomo, że firma Ford ma zamiar wprowadzić siódmą generację Mustanga.

2014r.
2014r.

 

 

 

 

 

 

Źródło: wikipedia.org/

Volkswagen Passat b5/b5fl

Volkswagen Passat B5


Został zaprezentowany w 1996 roku. Oferowany był w wersji nadwoziowej sedan oraz kombi. Wiele komponentów do tego samochodu zostało zapożyczone z Audi A4 (m.in. płyta podłogowa).

Najczęściej spotykanym silnikiem w tym aucie jest popularne 1.9 TDI
Auto występuje w dwóch wersjach nadwozia sedan oraz kombi.

B5 (1996-2000)
1998-2001_Volkswagen_Passat_(3B)_V6_station_wagon_(2010-07-19)_021998-2001_Volkswagen_Passat_(3B)_V6_station_wagon_(2010-07-19)_01

Wnętrze

220px-VW_Passat_B5_rear_20080816

 

 

 

 

B5FL(full lift) (2001-2004)
220px-VW_Passat_B5_Variant_Facelift_20090830_rear220px-VW_Passat_B5_Variant_Facelift_20090830_front220px-VW_Passat_Variant_Typ_B5GP_Pic07_dashboard220px-VW_Passat_B5_GP_2.0_Heck

 

 

 

 

 

 

B5 od B5FL różni się głównie zmianami kosmetycznymi poza tym nie wprowadzono zmian, które wpłynełyby na jakikolwiek aspekt tego auta.
VW Passat jest bardzo dobrym samochodem, głównie rodzinnym. Jest bardzo lubiany, ponieważ jest bardzo ekonomiczny, a silniki są bardzo wytrzymałe i wytrzymują dużą ilość kilometrów.

GMC

GMC – amerykańskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej, produkujące głównie samochody sportowo-użytkowe (SUV), pick-upy oraz ciężarowe, należące do koncernu General Motors.

Początki przedsiębiorstwa sięgają założonej w 1902 przez Maksa Grabowskiego spółki Rapid Motor Vehicle Company, będącej jednym z pierwszych producentów ciężarówek. W 1909 roku spółka została zakupiona przez General Motors. W 1912 roku na wystawie samochodów w Nowym Jorku została zaprezentowana nowa marka GMC Truck. W 1996 roku zrezygnowano z umieszczonego w nazwie marki słowa Truck (ciężarówka), w wyniku czego powstała marka GMC.ca-16-gmc-sierra-1500-desktop-features-pck-732x282-3-KodiakLogoca-16-gmc-sierra-1500-desktop-features-pck-732x282-1-16PGSR00189_V2

Wprowadzenie

Jeśli chciałbyś:
– podzielić się wrażeniami związanymi ze swoim nowym zakupem,
– poszukać porady u innych wielbicieli motoryzacji,
– czy po prostu poczytać o swoim hobby,
zapraszamy serdecznie do śledzenia Naszej strony, a także dzielenia się nią z innymi! Regularnie umieszczamy świeże artykuły na  nowe i głośne tematy w motoryzacji, ale także odkurzamy stare pojazdy. Miłej lektury i zapraszamy do dyskusji!

Bugatti

Przedsiębiorstwo Bugatti założył Ettore Bugatti. Urodził się 15 września 1881 w Mediolanie jako potomek włoskiej rodziny artystycznej; zmarł 21 sierpnia 1947 w Paryżu. Uchodzi za wynalazcę samochodu wyścigowego z silnikiem z doładowaniem (sprężarkowym). Jego samochody wygrywały (względnie zajmowały czołowe miejsca) w prawie wszystkich ważnych wyścigach przed II wojną światową.

chiron_stage_01